シティマンスリー 礼金0、敷金0、仲介手数料0、生活必需品90品目以上。

大田区の蒲田・大森、品川区の大井町・大崎のマンスリーマンション、ウィークリーマンションはCity Monthly(シティマンスリー)

営業時間 10:00-18:00定休日  日曜日 0120-26-7177

日本語、中国語、英語対応可能

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ルームインフォメーション

シティプラザ蒲田

東京都大田区蒲田4-31-12

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入居にあたって確認事項(必ずご確認下さい)

①駐輪場はございませんので公共の駐輪場をご利用ください。

 

②NHK、電話料金等については弊社は一切関与しておりません。

NHK受信料、電話回線等お客様ご自身でご契約された場合、ご退出日までに解約の手続きを行ってください。

 

③禁煙ルームでは紙たばこ、電子タバコの両方とも禁止となります。喫煙したことにより天井やクロスにタバコのヤニが付着したり、匂いがする場合は

程度の拘わらずお客様の費用によって原状回復させていただきます。原状回復の費用はクロス張替え代、ルームクリーニング代、エアコン内部洗浄代を

含むものとします。

 

④下記事項が生じた場合、別途費用がかかりますのでご注意ください。

1.電気、ガス、水道の使用量について一般的な常識の範囲を超える使用をした場合。

2.鍵を紛失、破損した場合。

3.故意または過失による設備,備品の破損、毀損、汚損が生じた場合。

 

⑤鍵がうまくかからない場合は、室内の換気扇をOFFにし、洋室の吸気口を開けてください。

また帰宅時に鍵が開かない場合はドアを少し引きながら鍵を開けてください。

 

インターネットについて

無線LANルーター利用方法

Wi-Fi受信機器をお持ちの方は無線LANルーターをご利用下さい。

1.以下写真のようにLANケーブル、アダプタを接続して下さい。

注)LANケーブルは【 INTERNET(青) 】へ差し込んで下さい。

注)【 LAN1~3 】はパソコン等と接続するためものです。

 

   

 

2. その後5分ほどお待ち下さい。

【 POWER (赤) 】 と 【 WIRELESS (緑) 】 のランプが点灯しましたらご利用可能です。

【 INTERNET (緑) 】は、ご使用環境によりランプの状態が異なります。

 

 

3.ルーター本体の側面に SSID、暗号化キー(パスワード)が書かれております。

SSIDをWi-Fi受信機器のリストから選択し、暗号化キー(パスワード)を入力し接続してください。

 

パソコンでの安定した業務使用について


お仕事でパソコンを使う場合は、WIFI経由ではなくLANケーブル直挿しを推奨します。
パソコンと、壁のLANジャックをLANケーブルで直接お繋ぎください。

 

 

 

※よくある質問 Q&A

 

Q.テレワークで使用する際にweb会議などが止まってしまう。

  1. お仕事でパソコンを使う場合は、WIFI経由ではなくLANケーブル直挿しを推奨します。

 

Q.Wi-Fiが繋がらない。

A.LANケーブルはINTERNET端子と壁の差込口にしっかりと差し込まれていますか?

 

※それでも繋がらない場合

本体背面のモードスイッチがAPまたはWR にずれていませんか?

ROUTERに合わせて頂くと繋がる場合が多いです。

 

※上記操作を試しても繋がらない場合は、お手数ですがマンスリー事業部までご連絡下さい。

 

 

ゴミについて

ゴミは建物正面の道路のガードレールに看板がありますのでそちらにお出しください。

ゴミは収集の当日、朝8までにお出しください。

 

可燃ごみ 火曜日、金曜日

不燃ごみ 第2・第4水曜日

資源ごみ 木曜日

粗大ゴミ 03-5465-5300

 

資源とごみの分け方・出し方

大田区のゴミHP

備品について

    家電製品

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    家具類

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    寝具類

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    キッチン類

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    バス・トイレ類

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    消耗品・日用品類

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    インターネット設備

Q&A

お湯が出ない時

給湯器の電源をご確認の上、ガスメーターが正常に作動しているかご確認をお願いします。

赤いランプが点灯している場合には復旧作業が必要です。

 

ガスの復旧方法

  1. 器具栓を閉じるか、運転スイッチを切り、すべてのガス機器を止めてください。 屋外の機器も忘れずに。
  2. 復帰ボタンのキャップを手で左に回し、キャップを外してください。
  3. 復帰ボタンを奥までしっかり押して、表示ランプが点灯したらゆっくり手を離します。
  4. 約3分間お待ちください。

 

電気が点かない時

ブレーカーをご確認いただき、ブレーカーがおちていないかご確認ください。

 

上記で解決しない場合、シティ・ハウジングトラブルサポートへご連絡ください。

0120-973-029

アンケート

マンスリーマンションご利用のアンケートにご協力お願いいたします。 ←クリック!!

ご回答いただきましたお客様にもれなくクオカードペイ500円分をお送りいたします。

(1契約につきアンケートは1回とさせていただきます)

緊急連絡先

室内にて水漏れ等、緊急を要する問題が発生しましたら、弊社コールセンターへご連絡ください。

早急に対処させていただきます。

 

 

マンスリーコールセンター

◆ 0120-26-7177

営業時間 10:00~18:00(日曜定休日)

 

 

※営業時間外は下記サポートサービスへご連絡ください。

(ご連絡の際は、シティ・ハウジングのマンションである事を必ずお伝えください)

 

シティ・ハウジング、トラブルサポートサービス(夜間、日曜)

◆ 0120-973-029

 

※鍵の紛失や暗証番号忘れは弊社営業時間内のみの対応となり夜間の対応はございませんのでお気をつけください。

室内の注意点

室内について

・エアコンからポンポン音がする場合、ドレンホースから外気が流入することで発生する音で故障ではありませんので、

まずキッチンの換気扇をOFFにしていただき、室内の吸気口を開けてください。

・床に使用直後の熱い鍋やフライパン、アイロン、火のついたタバコ等を直接おかないでください。

焦げ跡がついた場合は別途修繕費がかかります。

 

清掃について

・ご入居中の室内の清掃はお客様自身でお願いします。

 

キッチンについて

・排水口に油や生ごみを流さないでください。

・油等で汚れた場合は速やかにふき取り、排水溝やコンロは定期的にお掃除をお願いします。

・洗剤はサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。

 

浴室について

・髪の毛を排水口に流すと、詰まりの原因なりますのでお止めください。

・カビ発生の防止の為、使用後はよく換気し、お客様自身で定期的お掃除をお願いいたします。

・掃除用の洗剤はサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。

 

トイレについて

・トイレットペーパー以外のものを流すと、排水管の詰まりの原因となりますのでお止めください。

・トイレットペーパーはサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。

 

電球、蛍光灯について

・ご入居中、電球、蛍光灯が切れた場合は弊社へご連絡ください。日程を調整し交換に伺います。

 

郵便受け(メールボックス)について

・ご入居中の郵便受けはお客様で管理をお願いいたします。退出後の郵便物は弊社では一切の責任を負いかねます。

お客様自身での転送、転居のお手続きをお願いいたします。

 

ペットについて

・ペットの持ち込みは固く禁止しております。発覚した場合は違約金を請求させていただきます。

 

その他

・近隣ご入居者様の迷惑となる行為(騒音、共用部での喫煙、ゴミのポイ捨て)はお止めください。

・ご入居中にマンション管理会社より消防設備点検や排水管清掃をさせていただく場合がございますのでご協力お願いいたします。

Items to be confirmed when moving in(Please confirm)

①There is no bicycle parking lot, so please use a public bicycle parking lot.

②We are not involved in any way with regard to NHK, telephone charges, etc.

If you have made a contract for NHK reception fees, telephone linesyourself, please complete the cancellation procedure before your departure date.

③Both cigarettes and electronic cigarettes are prohibited in non-smoking rooms. If cigarette tar adheres to the ceiling or cloth due to smoking, or if it smells

Regardless of the degree, we will restore it to its original state at the customer’s expense. The cost of restoration to the original state includes the cloth replacement fee,

room cleaning fee, and air conditioner internal cleaning fee.

④Please note that additional costs will be incurred if the following matters occur.

1.If the amount of electricity, gas, or water used exceeds the range of common sense.

2.Lost or damaged key.

3.In the event of intentional or negligent damage, damage, or defacement of facilities and fixtures.

⑤If the lock does not work, turn off the ventilation fan in the room and open the air intake of the Western-style room.

Also, if the key can not open the door when you return home, pull the door slightly and use the key to open it.

About the Internet

About garbage disposal

【English】 How to dispose and separate your waste and recyclable waste

There is a signboard on the guardrail of the road in front of the building, so please put the rubbish there.

Please put your garbage out by 8am on the day of collection.

Combustible garbage Tuesday, Friday

Non-burnable garbage 2nd and 4th Wednesdays

Recyclable garbage Thursday

oversized garbage 03-5465-5300

About furniture and fixture

    Consumer electronics

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    Furniture

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    Bedding

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    Kitchen Supplies

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    Bath&Toilet supplies

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    Expendables & Daily necessities

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    internet equipment

Q&A

When the hot water does not come out

Please confirm whether the water heater is turned on first, and then confirm whether the gas meter is operating normally.

Restart operation is required when the red light is on.

Gas recovery method

1.Close the gas valve, cut off the switch, and turn off all gas operation related machines. Don’t forget the machines outside the house.

2.Twist the cover of the reset button to the left by hand and remove the cover.

3.Press the reset button inward and release it slowly after the indicator light is on.

4.Wait about 3 minutes.

 

when there is no electricity

Please confirm the switch to see if the switch is pulled down.

If the above steps do not solve the problem, please contact the Cityhousing Emergency Center.

0120-973-029

questionnaire

Emergency contact

In case of urgent problems such as indoor water leakage, please contact our customer service center.

We will deal with it for you as soon as possible.

Customer Service Center of Monthly Rent Department

◆ 0120-26-7177

Business Hours 10:00~18:00 (Rest on Sundays)

Please contact the following support service outside business hours.

(When contacting us, please be sure to tell us that it is a City Housing condominium)

City Housing, Trouble Support Service (Night, Sunday)

◆ 0120-973-029

Please note that lost keys and forgotten PINs are handled only during our business hours and are not available at night.



Indoor notes

About indoor use

・If the air conditioner makes a cracking sound, it is caused by the inflow of outdoor air from the drain pipe, and it is not a malfunction. First, turn off the ventilation fan in the kitchen and open the air intake in the room.

・Do not place hot pans, frying pans, irons, lighted cigarettes, etc. directly on the floor immediately after use. If there are scorched marks, an additional repair fee will be charged. About cleaning ・Please clean the room by yourself during your stay.

About the kitchen

・Do not pour oil or food residues into the drain.

・If oil, etc. gets on it, wipe it off immediately, and clean the drain and stove regularly.

・Detergent is a service item, please purchase it yourself if necessary after installation.

About the toilet

・Do not flush items other than toilet paper to avoid clogging the drain.

・Toilet paper is a service item, please purchase it yourself if necessary after using the installation item.

About the light bulbs and fluorescent lights

・Please contact us if the light bulbs or fluorescent lights go out during your stay. We will adjust the schedule and exchange it. About pets

・Pets are strictly prohibited. If caught, we will charge a fine.

Other

・Please refrain from any behavior that may cause inconvenience to nearby residents (noise, smoking in public areas, littering).

・During your stay, the condominium management company may inspect fire-fighting equipment and clean drains, so please cooperate with us.

 

入住时须知事项(请务必确认)

①因为没有自行车停车场,请使用公共停车场。

②有关NHK、电话费事项与本公司无关。

NHK料金、电话线等由客人本人签约的事项、请在退宿前解约。

③禁烟房间禁止纸质烟和电子烟。由于吸烟造成的天顶和壁纸上附着烟渍和味道,不论程度轻重,恢复原状所需的费用由住客本人负担。

原状回复的费用含有墙纸交换费用、房间清扫费用、空调内部洗净费用。

④如有下述情况发生,也会产生额外的费用,请多加注意。

1.水电、煤气的使用量超过一般正常范围的情况。

2.丢失钥匙、破损的情况。

3.由于故意或过失造成设备破损、毁坏、弄脏的情况。

⑤钥匙不能顺利转动时、请关掉室内换气扇、打开洋式房间的唤气口。

还有回家时打不开门的情况下,请稍稍拽着门再用钥匙开门。

 

关于互联网

关于垃圾处理

请将垃圾扔至建筑物正面道路的护栏指示牌处。

请在垃圾收集当日早上8点前将垃圾放置垃圾收寄处。

可燃垃圾         周二、周五

不可燃垃圾     第2、第4个周三

资源回收垃圾   周四

大型垃圾    03-5465-5300

 

关于家具设备

    家电

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    家具

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    卧室用品

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    厨房用具

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    卫浴用品

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    消耗品・日用品

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    网络设备

常见问题

不出热水时

请先确认热水器的电源是否打开、再确认煤气表是否正常运作。

红色的灯亮着的情况下需要重启操作

 

瓦斯的恢复方法

1.关闭瓦斯阀门、切断开关、关掉所有的瓦斯运作相关机器。 屋外的机器也不要遗漏。

2.用手向左拧回复按钮的盖子,取掉盖子。

3.向内按紧复归按钮、指示灯亮了以后慢慢松开手。

4.等待大约3分钟。

 

没有电的时候

请确认电闸,看电闸是否拉下来了。

按照以上操作也没有解决问题的情况下,请联络Cityhousing紧急中心。

0120-973-029

调查问卷

紧急时联系方式

如果发生室内漏水等紧急问题,请联络本公司的客服中心。

我们会尽早对应为您处理。

 

月租部门客服中心

◆ 0120-26-7177

営業時間 10:00~18:00(周日固定休息)

 

※营业时间以外请与下记服务支援处联络。

(联络的时候,请说明是月租房的相关事务)

月租房(夜晚、周日)问题支援服务中心

◆ 0120-973-029

请注意,丢失的钥匙和忘记的 PIN 仅在我们的营业时间内处理,晚上不予以对应。

室内注意事项

关于室内使用
・如果空调器发出爆裂声,那是室外空气从排水管流入造成的,并非故障。
  首先,关掉厨房的换气扇,打开房间的进风口。
・热锅、煎锅、熨斗、点燃的香烟等使用后请勿立即直接放在地板上。
  如果有烧焦痕迹,将另行收取维修费用。

关于清洗
・入住期间请自行打扫房间。
关于厨房
・请勿将油或食物残渣倒入下水道。
・如果沾上油污等,请立即擦拭干净,并定期清洁下水道和炉灶。
・洗涤剂为服务项目,使用安装后如有需要请自行购买。
关于厕所 
・请勿冲厕纸以外的物品,以免堵塞排水管。 
・卫生纸为服务项目,使用完安装项目后如有需要请自行购买。
关于灯泡和荧光灯
・住宿期间灯泡或荧光灯熄灭时,请与我们联系。我们会调整日程并予以交换。

关于宠物
・严禁携带宠物。如果被发现,我们将收取罚款。
其他
・请避免任何可能给附近居民带来不便的行为(噪音、在公共区域吸烟、乱扔垃圾)。
・在您入住期间,公寓管理公司可能会检查消防设备和清洁排水管,因此请配合我们。

 
 

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