シティマンスリー 礼金0、敷金0、仲介手数料0、生活必需品90品目以上。

大田区の蒲田・大森、品川区の大井町・大崎のマンスリーマンション、ウィークリーマンションはCity Monthly(シティマンスリー)

営業時間 10:00-18:00定休日  日曜日 0120-26-7177

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ルームインフォメーション

エーデルホーフ

東京都大田区萩中2-1-8

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入居にあたって確認事項(必ずご確認下さい)

①駐輪場はございませんので公共の駐輪場をご利用ください。

 

②NHK、電話料金等については弊社は一切関与しておりません。

NHK受信料、電話回線等お客様ご自身でご契約された場合、ご退出日までに解約の手続きを行ってください。

 

③禁煙ルームでは紙たばこ、電子タバコの両方とも禁止となります。喫煙したことにより天井やクロスにタバコのヤニが付着したり、匂いがする場合は

程度の拘わらずお客様の費用によって原状回復させていただきます。原状回復の費用はクロス張替え代、ルームクリーニング代、エアコン内部洗浄代を

含むものとします。

 

④下記事項が生じた場合、別途費用がかかりますのでご注意ください。

1.電気、ガス、水道の使用量について一般的な常識の範囲を超える使用をした場合。

2.鍵を紛失、破損した場合。

3.故意または過失による設備,備品の破損、毀損、汚損が生じた場合。

 

⑤鍵がうまくかからない場合は、室内の換気扇をOFFにし、洋室の吸気口を開けてください。

また帰宅時に鍵が開かない場合はドアを少し引きながら鍵を開けてください。

 

⑥室内インターネット接続端末をお客様の過失により破損、紛失した場合、弁償金5,500円を頂戴いたします。

インターネットについて

・インターネット(無線LANルーター)のご利用方法

Wi-Fi送受信機器をお持ちの方は無線LANルーターをご利用ください。

ご利用可能状態で設置しております。

「SSID」「暗号化キー(パスワード)」はルーター本体側面に記載しておりますのでご確認ください。

 

・接続が抜けた場合等は下記をご参考にお願いします。

1,以下の写真のようにLANケーブルをルーター本体【INTERNET(青)】から壁面接続部へ、電源アダプターをコンセントへ接続してください。

※【LAN1~3】はパソコン等と優先接続する為の物です。

2,利用可能状態まで5分程お時間が掛かります。

【POWER(赤)】、【WIRELESS(緑)】のランプが点灯しましたらご利用可能な状態です。【WIRELESS(緑)】はご使用環境等によりランプの点き方が変わります。

3,ルーター本体側面に「SSID」「暗号化キー(パスワード)」が記載されています。

Wi-Fi送受信機を操作し当SSIDを選択、暗号化キー(パスワード)を入力し接続して下さい。

・よくあるご質問

Q.テレワークでのPC利用の際にWEB会議等が止まってしまう・・・。

A・Wi-Fiでのご使用は電波状況等により安定しない場合がございます。

安定した接続にはLANケーブルとPCからルーター【LAN1~3】部ないしは壁面接続部に直接接続を推奨しております。

Q.Wi-Fiが繋がらない・・・。

A1.LANケーブルが接続されていない場合がございます。一見接続されている様に見えても、しっかりと置くまで差し込まれているか力強くご確認ください。

A2.ルーター本体背面のモードスイッチが「WB」になっておりませんか??「AP」モードでご使用ください。

 

・インターネット接続に関するお問い合わせは下記へお願いします。

ファイバーゲート ℡ 0120-988-660

対応時間 平日10:00~20:00  土日祝日10:00~17:00

ゴミについて

ゴミは建物入口向かって右側に隣の建物、ハヤチネビルの銀色扉右横にお出しください

ゴミは収集の当日、朝8までにお出しください。

 

可燃ごみ 

  • 月曜日、木曜日

不燃ごみ 

  • 第1・第3火曜日

資源ごみ 

  • 水曜日

粗大ゴミ 

  • 03-5465-5300

 

 

大田区のホームページ

ごみの分け方・出し方(公式冊子)

ごみ出し分別のアプリ(ios)

ごみ出し分別のアプリ(Android)

備品について

    家電製品

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    家具類

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    寝具類

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    キッチン類

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    バス・トイレ類

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    消耗品・日用品類

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    インターネット設備

Q&A

お湯が出ない時

給湯器の電源をご確認の上、ガスメーターが正常に作動しているかご確認をお願いします。

赤いランプが点灯している場合には復旧作業が必要です。

 

ガスの復旧方法

  1. 器具栓を閉じるか、運転スイッチを切り、すべてのガス機器を止めてください。 屋外の機器も忘れずに。
  2. 復帰ボタンのキャップを手で左に回し、キャップを外してください。
  3. 復帰ボタンを奥までしっかり押して、表示ランプが点灯したらゆっくり手を離します。
  4. 約3分間お待ちください。

 

電気が点かない時

ブレーカーをご確認いただき、ブレーカーがおちていないかご確認ください。

 

上記で解決しない場合、シティ・ハウジングトラブルサポートへご連絡ください。

0120-973-029

アンケート

マンスリーマンションご利用のアンケートにご協力お願いいたします。 ←クリック!!

ご回答いただきましたお客様にもれなくクオカードペイ500円分をお送りいたします。

(1契約につきアンケートは1回とさせていただきます)

緊急連絡先

室内にて水漏れ等、緊急を要する問題が発生しましたら、弊社コールセンターへご連絡ください。

早急に対処させていただきます。

 

マンスリーコールセンター

◆ 0120-26-7177

営業時間 10:00~18:00(日曜定休日)

 

※営業時間外は下記サポートサービスへご連絡ください。

(ご連絡の際は、シティ・ハウジングのマンションである事を必ずお伝えください)

 

シティ・ハウジング、トラブルサポートサービス(夜間、日曜)

◆ 0120-973-029

 

※鍵の紛失や暗証番号忘れは弊社営業時間内のみの対応となり夜間の対応はございませんのでお気をつけください。

室内の注意点

室内について

・エアコンからポンポン音がする場合、ドレンホースから外気が流入することで発生する音で故障ではありませんので、

まずキッチンの換気扇をOFFにしていただき、室内の吸気口を開けてください。

・床に使用直後の熱い鍋やフライパン、アイロン、火のついたタバコ等を直接おかないでください。

焦げ跡がついた場合は別途修繕費がかかります。

 

清掃について

・ご入居中の室内の清掃はお客様自身でお願いします。

 

キッチンについて

・排水口に油や生ごみを流さないでください。

・油等で汚れた場合は速やかにふき取り、排水溝やコンロは定期的にお掃除をお願いします。

・洗剤はサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。

 

浴室について

・髪の毛を排水口に流すと、詰まりの原因なりますのでお止めください。

・カビ発生の防止の為、使用後はよく換気し、お客様自身で定期的お掃除をお願いいたします。

・掃除用の洗剤はサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。

 

トイレについて

・トイレットペーパー以外のものを流すと、排水管の詰まりの原因となりますのでお止めください。

・トイレットペーパーはサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。

 

電球、蛍光灯について

・ご入居中、電球、蛍光灯が切れた場合は弊社へご連絡ください。日程を調整し交換に伺います。

 

郵便受け(メールボックス)について

・ご入居中の郵便受けはお客様で管理をお願いいたします。退出後の郵便物は弊社では一切の責任を負いかねます。

お客様自身での転送、転居のお手続きをお願いいたします。

 

ペットについて

・ペットの持ち込みは固く禁止しております。発覚した場合は違約金を請求させていただきます。

 

その他

・近隣ご入居者様の迷惑となる行為(騒音、共用部での喫煙、ゴミのポイ捨て)はお止めください。

・ご入居中にマンション管理会社より消防設備点検や排水管清掃をさせていただく場合がございますのでご協力お願いいたします。

Items to be confirmed when moving in(Please confirm)

①There is no bicycle parking lot, so please use a public bicycle parking lot.

 

②We are not involved  with NHK and telephone charges, etc.

If you have made a contract for NHK reception fees, telephone lines yourself, please complete the cancellation procedure before your departure date.

 

③Both cigarettes and electronic cigarettes are prohibited in non-smoking rooms. If cigarette tar adheres to the ceiling or wallpaper due to smoking, or if it smells

 

Regardless of the degree, we will restore it to its original state at the customer’s expense. The cost of restoration to the original state includes the wallpaper replacement fee,

room cleaning fee, and air conditioner internal cleaning fee.

 

④Please note that additional costs will be incurred if the following matters occur.

1.If the amount of electricity, gas, or water used exceeds the range of common sense.

2.Lost or damaged key.

3.In the event of intentional or negligent damage, damage, or defacement of facilities and fixtures.

 

⑤If the lock does not work, turn off the ventilation fan in the room and open the air intake of the Western-style room.

Also, if the key can not open the door when you return home, pull the door slightly and use the key to open it.

 

⑥If the in-door internet connection terminal is damaged or lost due to customer negligence, a compensation fee of 5,500 yen will be charged.

About the Internet

・How to use the Internet (wireless LAN router)

If you have a Wi-Fi transmitting/receiving device, please use a wireless LAN router.

The LAN router has been installed ready for using.

Please check the “SSID” and “encryption key (password)” written on the side of the router.

 

・If the connection is lost, please refer to the following.

1.As shown in the picture below, connect the LAN cable from the router [INTERNET (blue)] to the wall connection, and connect the power adapter to the outlet.

[LAN1 to 3] are for priority connection with personal computers, etc.

2.It takes about 5 minutes to be ready for use.

When the [POWER (red)] and [WIRELESS (green)] lamps light up, it is ready for use. [WIRELESS (green)] changes how the lamp lights depending on the usage environment.

3.The “SSID” and “encryption key (password)” are printed on the side of the router.

Operate the Wi-Fi transceiver, select this SSID, enter the encryption key (password) and connect.

・FAQ
Q.Web conferences stop when using a PC for telework…

A.Use of Wi-Fi may not be stable due to radio wave conditions, etc.
For a stable connection, we recommend connecting directly from the LAN cable and PC to the router [LAN1 to 3] or the wall connection.
Q.
Wi-Fi does not connect…
A1 LAN cable may not be connected. Even if it appears to be connected at first glance, firmly check that it is inserted until it is firmly in place.
A2 Is the mode switch on the back of the router set to “WB”? ? Please use it in “AP” mode.

For inquiries about Internet connection, please contact the following.

Fibergate Inc. ℡ 0120-988-660

Response time Weekdays 10:00~20:00
Saturdays, Sundays, and holidays10:00~17:00

About garbage disposal

The garbage collection area is located on the right-hand side of the apartment entrance (facing the apartment),

To the right of the silver door of the adjacent building [ハヤチネビル].

Please dispose of the garbage before 8am on the day of garbage collection, and do not dispose of the garbage one night in advance.

 

Recycling day

Combustible garbage

  • Monday and Thursday

Non-burnable garbage

  • 1st and 3rd Tuseday

Recyclable garbage

  • Wednesdays

oversized garbage disposal center

  • Tel 03-5465-5300

 

Ota City official website

Brochure on the separation and collection of garbage

Garbage separation application(ios)

Garbage separation application(Android)

 

About furniture and fixture

    Consumer electronics

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    Furniture

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    Bedding

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    Kitchen Supplies

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    Bath&Toilet supplies

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    Expendables & Daily necessities

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    internet equipment

Q&A

When the hot water does not come out

Please confirm whether the water heater is turned on first, and then confirm whether the gas meter is operating normally.

Restart operation is required when the red light is on with gas meter. 

(Gas meter is outside the entrance door, room number is written on the gas meter)

Gas recovery method

1.Close the gas valve, cut off the switch, and turn off all gas operation related machines. Don’t forget the machines outside the house.

2.Twist the cover of the reset button to the left by hand and remove the cover.

3.Press the reset button inward and release it slowly after the indicator light is on.

4.Wait about 3 minutes.

 

When there is no electricity

Please confirm the switch to see if the electric switch is pulled down.

 

If the above steps do not solve the problem, please contact the Cityhousing Emergency Center.

Tel  0120-973-029

questionnaire

Emergency contact

In case of urgent problems such as indoor water leakage, please contact our customer service center.

We will deal with it for you as soon as possible.

Customer Service Center of Monthly Rent Department

◆ 0120-26-7177

Business Hours 10:00~18:00 (Rest on Sundays)

Please contact the following support service outside business hours.

(When contacting us, please be sure to tell us that it is a City Housing condominium)

City Housing, Trouble Support Service (Night, Sunday)

◆ 0120-973-029

 

When the room keys and room password is lost, please contact us during our business hours. (Tel 0120-26-7177   10:00~18:00)
Unable to correspond at night.



Indoor notes

About indoor use

・If the air conditioner makes a noise, it is caused by the inflow of outdoor air from the drain pipe. It is not a malfunction. First, turn off the ventilation fan in the kitchen and open the air intake in the room.

・Do not place hot pans, frying pans, irons, lighted cigarettes, etc. directly on the floor immediately after use. If there are scorched marks, an additional repair fee will be charged.

About cleaning

・Please clean the room by yourself during your stay.

About the kitchen

・Do not pour oil or food residues into the drain.

・If oil, etc. gets on it, wipe it off immediately, and clean the drain and stove regularly.

・Detergent is a service item, please purchase it yourself if necessary after use light.

About the bathroom

・Please do not draining hair into the drain, it may cause clogging.

・To prevent the occurrence of mold, please ventilate well after use and ask for regular cleaning by yourself.

・Detergent is a service item, please purchase it yourself if necessary after use light.

About the toilet

・Do not flush items other than toilet paper to avoid clogging the drain.

・Toilet paper is a service item, please purchase it yourself if necessary after use light.

About the light bulbs and fluorescent lights

・Please contact us if the light bulbs or fluorescent lights go out during your stay. We will adjust the schedule and exchange it.

About the mailbox

・Please manage your mailbox well during your stay. About items and emails delivered after check-out, we are not responsible for management.

Please handle the address change procedures yourself.

 

About pets

・Pets are strictly prohibited. If the regulations are violated, we will charge a penalty for breach of contract.

Other

・Please refrain from any behavior that may cause inconvenience to nearby residents (noise, smoking in public areas, littering).

・During your stay, the condominium management company may inspect fire-fighting equipment and clean drains, so please cooperate with us.

入住时须知事项(请务必确认)

①公寓内没有自行车停车场,有需求请使用公共停车场。

 

②本公司与NHK、电话费公司没有缔结任何契约。
如果客人自行与NHK、电话公司签署了契约的话,请务必在退宿之前办理解约。

 

③禁烟房间内禁止纸质烟和电子烟。如果由吸烟造成天花板和壁纸上附着烟渍和味道,不论程度轻重,恢复原状所需的费用由住客本人负担。
原状回复的费用含有墙纸交换费用、房间清扫费用、空调内部洗净费用。

 

④如有下述情况发生,也会产生额外的费用,请多加注意。
1.水电、煤气的使用量超过一般正常范围的情况。
2.丢失了钥匙或钥匙有破损的情况。
3.由于故意或过失造成的设备破损、毁坏、弄脏的情况。

 

⑤钥匙不能顺利转动时、请关掉室内换气扇、打开洋式房间的换气口。
还有回家时打不开门的情况下,请稍微用力拽着门把手再用钥匙开门。

 

⑥如果因客人疏忽导致客房内网络连接终端损坏或丢失,将收取5,500日元的赔偿费。

关于互联网

・互联网的使用方法(无线局域网路由器) 持有Wi-Fi收发器的客人请使用无线LAN路由器。 无线LAN路由器设置在可以使用的状态下。 “SSID”和“加密密钥(密码)”记载在路由器本体侧面,请确认。

断开连接的情况,请参考以下内容。

1、像下面的照片一样,将LAN电缆从路由器本体【INTERNET(蓝色)】到墙面连

接部,请把插座连接到插座上。

※【LAN1~3】是为了优先连接电脑所设置的


2、到可用状态需要5分钟左右的时间。

【POWER(红色)】、【WIRELESS(绿色)】的灯亮起后便可以使用。【WIRELESS(绿色)】根据使用环境等不同,灯的点灯方式也不同。



3、路由器本体侧面写着“SSID”和“加密密钥(密码)”。 操作Wi-Fi发射接收器,选择本SSID,输入加密密钥(密码)后连接。 

 

常见问题

Q.远程办公使用电脑时,网络会议等会停止…。

A・Wi-Fi的使用可能会根据电波状况等不稳定。 为了稳定的连接,

建议从LAN电缆和PC直接连接路由器【LANI~3】部分或墙面连接部分。

Q.Wi-Fi无法连接…

AI.LAN电缆可能没有连接。乍一看好像连接着,但请用力确认是否牢牢插入到里面。

A2.路由器本体背面的模式开关是否变成了“WB?“请在“AP”模式下使用。


・关于互联网连接的链接请咨询下记。
Fibergate 股份有限公司 电话 0120-988-660  
对应时间  平日10:00~20:00  周末节假日10:00~17:00

关于垃圾处理

垃圾回收处位于公寓入口右手侧(面向公寓), 旁边的建筑物【ハヤチネビル】的银色门的右侧。

请在垃圾回收日的早上八点以前扔好垃圾,不要提前一晚扔垃圾。

 

垃圾回收日

可燃垃圾

  • 周一、周四

不可燃垃圾

  • 第1、第3个周二

资源回收垃圾

  • 周三

大型垃圾处理中心的联络电话

  • Tel 03-5465-5300

 

大田区网络主页

垃圾分类方法的手册

垃圾分类应用程序(ios)

垃圾分类应用程序(安卓)

关于家具设备

    家电

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    家具

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    卧室用品

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    厨房用具

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    卫浴用品

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    消耗品・日用品

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    网络设备

常见问题

遇到不出热水时

请先确认热水器的电源是否打开、再确认煤气表是否正常运作。

煤气表的红色的灯亮着的情况下需要重启操作。

(煤气表在入口门的外侧,房间编号有写在煤气表上)

 

煤气表的恢复方法

1.关闭煤气管道、关掉煤气开关、关掉所有和煤气运作相关机器。 屋外的机器也不要遗漏。

2.用手向左拧回复按钮上的盖子,取掉盖子。

3.向内按紧复归按钮、指示灯亮了以后慢慢松开手。

4.等待大约3分钟。

 

没有电的时候

请确认电闸,看电闸是否拉下来了。

 

按照以上操作也没有解决问题的情况下,请联络Cityhousing的紧急联络中心。

0120-973-029

调查问卷

紧急时联系方式

如果发生室内漏水等紧急问题,请联络本公司的客服中心。

我们会尽早对应为您处理。

 

月租公寓客服中心

◆ 0120-26-7177

営業時間 10:00~18:00(周日是休息日)

 

※营业时间以外请与下记的紧急联络支援中心。

(联络的时候,请说明自己是city housing的住客,报上公寓名字)

 

紧急联络支援中心(夜晚、周日也可联络)

◆ 0120-973-029

 

请注意如果房间的钥匙或者密码丢失了,务必在营业时间内和我们联系。(0120-26-7177  営業時間10:00~18:00)
紧急联络中心和夜间是无法对应的。

室内注意事项

关于室内使用
・如果空调里发出砰砰的声响,那是室外空气从排水管逆流入造成的,并非故障。 首先请关掉厨房的换气扇,再打开房间墙壁上的换气口。
・使用过后的热锅、煎锅、熨斗、点燃的香烟等请勿直接放在地板上。 如果有烧焦痕迹,将另行收取维修费用。

 

关于房屋清扫
・入住期间中请客人自行打扫房间。

 

关于厨房
・请勿将油或食物残渣直接倒入下水道。(请把垃圾过滤网套在排水口的垃圾过滤器上)
・如果有油污等,请立即擦拭干净,并定期清洁下水道和炉灶。
・洗涤剂为免费赠品,用光之后如有需要请自行购买。

 

关于浴室
・请不要将头发直接冲入下水道,会造成下水道堵塞。
・为了防止浴室发霉,使用后请多通风换气,自己定期清扫浴室。
・浴室清洁剂为免费赠品,用光之后如有需要请自行购买。

 

关于厕所
请勿将厕纸以外的物品冲入马桶下水道,会造成排水管堵塞。
・卫生纸为免费赠品,用光之后如有需要请自行购买。

 

关于灯泡和荧光灯
・住宿期间灯泡或荧光灯熄灭时,请与我们联系。我们会调整日程给您交换。

 

关于邮箱(信报箱)
・入住期间,请自行管理好邮箱,扔掉不要的传单。退住以后送到的物品,本公司不负责回收。
    请客人自行办好住址变更的手续。

 

关于宠物
・公寓严禁携带宠物。违规时我们将收取罚款。

 

其他
・请避免任何可能给附近居民带来不便的行为(噪音、在公共区域吸烟、乱扔垃圾)。
・在您入住期间,公寓管理公司可能会检查消防设备和清洁排水管,届时请配合我们工作。

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