礼金0、敷金0、仲介手数料0、生活必需品90品目以上。
大田区の蒲田・大森、品川区の大井町・大崎のマンスリーマンション、ウィークリーマンションはCity Monthly(シティマンスリー)
営業時間 10:00-18:00定休日 日曜日 |
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日本語、中国語、英語対応可能
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東京都中央区新川2丁目15-5
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①駐輪場はございませんので公共の駐輪場をご利用ください。
(建物に駐輪場はございますが当社では駐輪場の契約しておりませんのでご利用できません)
②NHK、電話料金等については弊社は一切関与しておりません。
NHK受信料、電話回線等お客様ご自身でご契約された場合には、ご退出日までに解約の手続きを行ってください。
③禁煙ルームでは紙たばこ、電子タバコの両方とも禁止となります。
喫煙したことにより天井やクロスにタバコのヤニが付着したり、匂いがする場合は程度の拘わらずお客様の費用によって原状回復させていただきます。
原状回復の費用はクロス張替え代、ルームクリーニング代、エアコン内部洗浄代を含むものとします。
④下記事項が生じた場合、別途費用がかかりますのでご注意ください。
1.電気、ガス、水道の使用量について一般的な常識の範囲を超える使用をした場合。
2.鍵を紛失、破損した場合。
3.故意または過失による設備,備品の破損、毀損、汚損が生じた場合。
⑤鍵がうまくかからない場合は、室内の換気扇をOFFにし、洋室の吸気口を開けてください。
また帰宅時に鍵が開かない場合はドアを少し引きながら鍵を開けてください。
⑥室内インターネット接続端末をお客様の過失により破損、紛失した場合、弁償金5,500円を頂戴いたします。
・インターネット(無線LANルーター)のご利用方法
Wi-Fi送受信機器をお持ちの方は無線LANルーターをご利用ください。
ご利用可能状態で設置しております。
「SSID」「暗号化キー(パスワード)」はルーター本体側面に記載しておりますのでご確認ください。
【RESET】ボタンは決して触れぬ様お願いします。
・接続が抜けた場合等は下記をご参考にお願いします。
1,以下の写真のようにLANケーブルをルーター本体【INTERNET(青)】からONU接続部へ、ルーター本体及びONUの電源アダプターをコンセントへ二つ共接続してください。
※【LAN1~3】はパソコン等と優先接続する為の物です。
2,利用可能状態まで5分程お時間が掛かります。
【POWER(赤)】、【WIRELESS(緑)】のランプが点灯しましたらご利用可能な状態です。【WIRELESS(緑)】はご使用環境等によりランプの点き方が変わります。
3,ルーター本体側面に「SSID」「暗号化キー(パスワード)」が記載されています。
Wi-Fi送受信機を操作し当SSIDを選択、暗号化キー(パスワード)を入力し接続して下さい。
・よくあるご質問
Q.テレワークでのPC利用の際にWEB会議等が止まってしまう・・・。
A・Wi-Fiでのご使用は電波状況等により安定しない場合がございます。
安定した接続にはLANケーブルとPCからルーター【LAN1~3】部ないしは壁面接続部に直接接続を推奨しております。
Q.Wi-Fiが繋がらない・・・。
A1.LANケーブルが接続されていない場合がございます。一見接続されている様に見えても、しっかりと置くまで差し込まれているか力強くご確認ください。
A2.ルーター本体背面のモードスイッチが「WB」になっておりませんか??「AP」モードでご使用ください。
・インターネット接続に関するお問合せは当社へご連絡をお願いします。
ゴミ集積場は建物向かって入口オートロック扉の右側鉄扉から入り駐輪場手前の左側ドア内部です。
分別の上、集積所内で指定された場所にお出しください。
24時間お出し出来ます。
粗大ごみ受付センター及び家電リサイクル受付センター03-5296-7000 へご連絡下さい
受付時間:月曜日から土曜日の午前8時から午後7時
もしくはインターネットからお申込みください。
詳しくは自治体HPをご確認ください。(HP窓右下にチャットボットがございます)
ごみについてのお問い合わせは下記へお願いします。
環境土木部中央清掃事務所
〒104-0031 京橋一丁目19番6号
電話:03-3562-1521
ファクス:03-3562-1504
お湯が出ない時
給湯器の電源をご確認の上、ガスメーターが正常に作動しているかご確認をお願いします。
赤いランプが点灯している場合には復旧作業が必要です。
ガスの復旧方法
電気が点かない時
ブレーカーをご確認いただき、ブレーカーがおちていないかご確認ください。
上記で解決しない場合、シティ・ハウジングトラブルサポートへご連絡ください。
0120-973-029
アンケートにご回答いただきましたお客様にもれなくクオカードペイ500円分をお送りいたします。
(1契約につきアンケートは1回とさせていただきます。)
室内にて水漏れ等、緊急を要する問題が発生しましたら、弊社コールセンターへご連絡ください。
早急に対処させていただきます。
マンスリーコールセンター
営業時間 10:00~18:00(日曜定休日)
※営業時間外は下記サポートサービスへご連絡ください。
(ご連絡の際は、シティ・ハウジングのマンションである事を必ずお伝えください)
シティ・ハウジング、トラブルサポートサービス(夜間、日曜)
※鍵の紛失や暗証番号忘れは弊社営業時間内のみの対応となり夜間の対応はございませんのでお気をつけください。
室内について
・エアコンからポンポン音がする場合、ドレンホースから外気が流入することで発生する音で故障ではありませんので、
まずキッチンの換気扇をOFFにしていただき、室内の吸気口を開けてください。
・床に使用直後の熱い鍋やフライパン、アイロン、火のついたタバコ等を直接おかないでください。
焦げ跡がついた場合は別途修繕費がかかります。
清掃について
・ご入居中の室内の清掃はお客様自身でお願いします。
キッチンについて
・排水口に油や生ごみを流さないでください。
・油等で汚れた場合は速やかにふき取り、排水溝やコンロは定期的にお掃除をお願いします。
・洗剤はサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。
浴室について
・髪の毛を排水口に流すと、詰まりの原因なりますのでお止めください。
・カビ発生の防止の為、使用後はよく換気し、お客様自身で定期的お掃除をお願いいたします。
・掃除用の洗剤はサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。
トイレについて
・トイレットペーパー以外のものを流すと、排水管の詰まりの原因となりますのでお止めください。
・トイレットペーパーはサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。
電球、蛍光灯について
・ご入居中、電球、蛍光灯が切れた場合は弊社へご連絡ください。日程を調整し交換に伺います。
郵便受け(メールボックス)について
・ご入居中の郵便受けはお客様で管理をお願いいたします。退出後の郵便物は弊社では一切の責任を負いかねます。
お客様自身での転送、転居のお手続きをお願いいたします。
ペットについて
・ペットの持ち込みは固く禁止しております。発覚した場合は違約金を請求させていただきます。
その他
・近隣ご入居者様の迷惑となる行為(騒音、共用部での喫煙、ゴミのポイ捨て)はお止めください。
・ご入居中にマンション管理会社より消防設備点検や排水管清掃をさせていただく場合がございますのでご協力お願いいたします。
①There is no bicycle parking lot, so please use a public bicycle parking lot.
(Although this apartment has a bicycle parking lot, our company has not signed a contract. Guests of monthly rental apartments are not allowed to use this parking lot.)
②We are not involved with NHK and telephone charges, etc.
If you have made a contract for NHK reception fees, telephone lines yourself, please complete the cancellation procedure before your departure date.
③Both cigarettes and electronic cigarettes are prohibited in non-smoking rooms.
If cigarette tar adheres to the ceiling or wallpaper due to smoking, or if it smells.
Regardless of the degree, we will restore it to its original state at the customer’s expense. The cost of restoration to the original state includes the wallpaper replacement fee,room cleaning fee, and air conditioner internal cleaning fee.
④Please note that additional costs will be incurred if the following matters occur.
1.If the amount of electricity, gas, or water used exceeds the range of common sense.
2.Lost or damaged key.
3.In the event of intentional or negligent damage, damage, or defacement of facilities and fixtures.
⑤If the lock does not work, turn off the ventilation fan in the room and open the air intake of the Western-style room.
Also, if the key can not open the door when you return home, pull the door slightly and use the key to open it.
⑥If the in-door internet connection terminal is damaged or lost due to customer negligence, a compensation fee of 5,500 yen will be charged.
・Internet (Wi-Fi router) usage
Guests holding network electronic devices please use indoor wireless routers.
The router has been set to a directly usable state.
“SSID(ID)” and “encryption key (password)” are listed on the side of the router.
Please do not touch the reset button [RESET], as the network will become unusable.
・Please refer to the following solution when the network connection is disconnected.
1, Please follow the photo below, insert both ends of the network cable into the router’s socket [INTERNET (blue)] and the ONU machine’s socket, and confirm that the router and ONU machine are connected to power.
※The LAN1-3 (excluding blue) socket is used to connect electronic devices.
2, It takes about 5 minutes to reach the usable state.
After the indicator lights of 【POWER(red)】 and 【WIRELESS(green)】 light up, they can be used.
Depending on the usage environment, the 【WIRELESS(green)】 may not light up at times.
3, The side of the router body is written with “SSID(ID)” and “encryption key (password)”.
Operate the electronic device, select the correct corresponding SSID, enter the encryption key (password), and connect.
・Q&A
Q: When using computers for telecommuting or web conference, the network will get stuck.
A: According to the radio condition, Wi-Fi may experience unstable states.
For a stable connection, it is recommended to use a network cable to connect the 【 LANI~3 】 socket of the electronic device and router.(or wall network socket)
Q: Wi-Fi cannot connect.
A1: Please confirm if the network cable is firmly plugged in. Sometimes the network cable may seem to be plugged in, but it is not actually firmly plugged in. Please firmly plug in both ends of the network cable.
A2: Is the mode switch on the back of the router in “WB” mode?? Please adjust to “AP” mode for use.
・If you have any questions about the network connection, please contact our company.
The garbage warehouse is on the right side of the automatic door at the entrance of the apartment.
Walk through the iron gate towards the bicycle parking lot, where the garbage warehouse is located in the room on the left.
Please follow the garbage classification and place the garbage in the designated location.
There is no limit to the time for put garbage.
Combustible waste recycling day
Non combustible waste recycling day
Resource waste recycling day (plastic)
Tel 03-5296-7000 WEB http://sodai.tokyokankyo.or.jp/Sodai/V2Index/0/1
Garbage classification manual
Please contact us about the garbage.
環境土木部中央清掃事務所
〒104-0031 京橋一丁目19番6号
Tel:03-3562-1521
Fax:03-3562-1504
Please confirm whether the water heater is turned on first, and then confirm whether the gas meter is operating normally.
Restart operation is required when the red light is on with gas meter.
(Gas meter is outside the entrance door, room number is written on the gas meter)
Please confirm the switch to see if the electric switch is pulled down.
If the above steps do not solve the problem, please contact the Cityhousing Emergency Center.
Tel 0120-973-029
In case of urgent problems such as indoor water leakage, please contact our customer service center.
We will deal with it for you as soon as possible.
Customer Service Center of Monthly Rent Department
Business Hours 10:00~18:00 (Rest on Sundays)
Please contact the following support service outside business hours.
(When contacting us, please be sure to tell us that it is a City Housing condominium)
City Housing, Trouble Support Service (Night, Sunday)
When the room keys and room password is lost, please contact us during our business hours. (Tel 0120-26-7177 10:00~18:00)
Unable to correspond at night.
・If the air conditioner makes a noise, it is caused by the inflow of outdoor air from the drain pipe. It is not a malfunction. First, turn off the ventilation fan in the kitchen and open the air intake in the room.
・Do not place hot pans, frying pans, irons, lighted cigarettes, etc. directly on the floor immediately after use. If there are scorched marks, an additional repair fee will be charged.
・Please clean the room by yourself during your stay.
・Do not pour oil or food residues into the drain.
・If oil, etc. gets on it, wipe it off immediately, and clean the drain and stove regularly.
・Detergent is a service item, please purchase it yourself if necessary after use light.
・Please do not draining hair into the drain, it may cause clogging.
・To prevent the occurrence of mold, please ventilate well after use and ask for regular cleaning by yourself.
・Detergent is a service item, please purchase it yourself if necessary after use light.
・Do not flush items other than toilet paper to avoid clogging the drain.
・Toilet paper is a service item, please purchase it yourself if necessary after use light.
・Please contact us if the light bulbs or fluorescent lights go out during your stay. We will adjust the schedule and exchange it.
・Please manage your mailbox well during your stay. About items and emails delivered after check-out, we are not responsible for management.
Please handle the address change procedures yourself.
・Pets are strictly prohibited. If the regulations are violated, we will charge a penalty for breach of contract.
・Please refrain from any behavior that may cause inconvenience to nearby residents (noise, smoking in public areas, littering).
・During your stay, the condominium management company may inspect fire-fighting equipment and clean drains, so please cooperate with us.
(此公寓虽然有自行车停车场,但是我们公司并没有签署契约。月租公寓的客人不可以使用此处停车场。)
⑥如果因客人疏忽导致客房内网络连接终端损坏或丢失,将收取5,500日元的赔偿费。
・网络利用方法(无线路由器)
持有网络电子设备的客人请使用室内的无线路由器。
路由器已经设置为直接可使用的状态。
「SSID(网络ID)」「暗号化キー(密码)」记载在路由器机身的侧面。
请千万不要触碰重启键按钮【RESET】,网络会无法使用。
・连接断开的时候请参考下记解决方法。
1, 请和下面的照片一样,将网线两端插入路由器的插口【INTERNET(蓝色)】和ONU机器的插口之间、确认连接好路由器和ONU机器的电源。
※【LAN1~3】(蓝色以外的)插口是用来连接电子设备的。
2, 到可利用状态大约需要5分钟左右的时间。
【POWER(红色)】、【WIRELESS(绿色)】的灯亮起后便可以使用。
【WIRELESS(绿色)】根据使用环境等不同,亮灯方式也不同。
3, 路由器本体侧面写着“SSID”和“加密密钥(密码)”。 操作电子设备,选择正确对应的SSID,输入加密密钥(密码)后连接。
・常见问题
Q. 远程办公使用电脑时,网络会议时网络会卡顿… 。
A・Wi-Fi的使用可能会根据电波状况不同有时出现不稳定状态。
为了稳定的连接,建议使用网线将电子设备和路由器的【LANI~3】插口部分或墙面插口直接连接。
Q. Wi-Fi无法连接・・・。
A1.请确认网线是否有插牢固。有的时候网线好像插着但其实并没有插牢固,请用力插紧网线两端。
A2.路由器本体背面的模式开关处是否为「WB」模式?? 请调整为「AP」模式使用。
・关于网络连接情况的疑问可以和本公司进行咨询。
垃圾回收处在公寓入口处自动门的右侧。穿过铁门走向自行车停车场,垃圾回收处就在左边的房间里。 请遵守垃圾分类法,把垃圾放到指定的位置。 扔垃圾时没有时间的限制,任何时间都可以。
大型垃圾处理中心电话 03-5296-7000
网络预约网址
其他问题请参考中央区网络主页
关于垃圾处理的疑问可以咨询下方事务所
環境土木部中央清掃事務所
〒104-0031 京橋一丁目19番6号
电话:03-3562-1521
传真:03-3562-1504
遇到不出热水时
请先确认热水器的电源是否打开、再确认煤气表是否正常运作。
煤气表的红色的灯亮着的情况下需要重启操作。
(煤气表在入口门的外侧,房间编号有写在煤气表上)
煤气表的恢复方法
没有电的时候
请确认电闸,看电闸是否拉下来了。
按照以上操作也没有解决问题的情况下,请联络Cityhousing的紧急联络中心。
0120-973-029
如果发生室内漏水等紧急问题,请联络本公司的客服中心。
我们会尽早对应为您处理。
月租公寓客服中心
営業時間 10:00~18:00(周日是休息日)
※营业时间以外请与下记的紧急联络支援中心。
(联络的时候,请说明自己是city housing的住客,报上公寓名字)
紧急联络支援中心(夜晚、周日也可联络)
请注意如果房间的钥匙或者密码丢失了,务必在营业时间内和我们联系。(0120-26-7177 営業時間10:00~18:00)
紧急联络中心和夜间是无法对应的。
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