シティマンスリー 礼金0、敷金0、仲介手数料0、生活必需品90品目以上。

大田区の蒲田・大森、品川区の大井町・大崎のマンスリーマンション、ウィークリーマンションはCity Monthly(シティマンスリー)

営業時間 10:00-18:00定休日  日曜日 0120-26-7177

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ルームインフォメーション

レジデンスイースト大森

東京都大田区大森北2丁目2-13

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入居にあたって確認事項(必ずご確認下さい)

★宅配ボックス及び郵便受のご利用について★

物件玄関内側に受取用の鍵(ブレードレスタイプ)がございます。

お受け取りの際にご利用ください。また、宅配ボックスはオートロックドアの外の為鍵も必要になりますのでご注意ください。

各鍵紛失の際には各々44,000円頂戴いたします。紛失にはお気を付けください。

 

①有料駐輪場有。

駐輪場ご利用ご希望の際は必ずご連絡を下さい。空き確認の上、お申込が必要です。

利用の際は当社指定シールの貼付が必須となります。シール未貼付の場合は撤去の対象となりますのでご注意ください。

 

②NHK、電話料金等については弊社は一切関与しておりません。

NHK受信料、電話回線等お客様ご自身でご契約された場合には、ご退出日までに解約の手続きを行ってください。

 

③禁煙ルームでは紙たばこ、電子タバコの両方とも禁止となります。

喫煙したことにより天井やクロスにタバコのヤニが付着したり、匂いがする場合は程度の拘わらずお客様の費用によって原状回復させていただきます。

原状回復の費用はクロス張替え代、ルームクリーニング代、エアコン内部洗浄代を含むものとします。

 

④下記事項が生じた場合、別途費用がかかりますのでご注意ください。

1.電気、ガス、水道の使用量について一般的な常識の範囲を超える使用をした場合。

2.鍵を紛失、破損した場合。

3.故意または過失による設備,備品の破損、毀損、汚損が生じた場合。

 

⑤鍵がうまくかからない場合は、室内の換気扇をOFFにし、洋室の吸気口を開けてください。

また帰宅時に鍵が開かない場合はドアを少し引きながら鍵を開けてください。

 

⑥室内インターネット接続端末をお客様の過失により破損、紛失した場合、弁償金5,500円を頂戴いたします。

インターネットについて

・インターネット(無線LANルーター)のご利用方法

Wi-Fi送受信機器をお持ちの方は無線LANルーターをご利用ください。

ご利用可能状態で設置しております。

「SSID」「暗号化キー(パスワード)」はルーター本体側面に記載しておりますのでご確認ください。

【RESET】ボタンは決して触れぬ様お願いします。

 

・接続が抜けた場合等は下記をご参考にお願いします。

1,以下の写真のようにLANケーブルをルーター本体【INTERNET(青)】からONU接続部へ、ルーター本体及びONUの電源アダプターをコンセントへ二つ共接続してください。

※【LAN1~3】はパソコン等と優先接続する為の物です。

2,利用可能状態まで5分程お時間が掛かります。

【POWER(赤)】、【WIRELESS(緑)】のランプが点灯しましたらご利用可能な状態です。【WIRELESS(緑)】はご使用環境等によりランプの点き方が変わります。

3,ルーター本体側面に「SSID」「暗号化キー(パスワード)」が記載されています。

Wi-Fi送受信機を操作し当SSIDを選択、暗号化キー(パスワード)を入力し接続して下さい。

・よくあるご質問

Q.テレワークでのPC利用の際にWEB会議等が止まってしまう・・・。

A・Wi-Fiでのご使用は電波状況等により安定しない場合がございます。

安定した接続にはLANケーブルとPCからルーター【LAN1~3】部ないしは壁面接続部に直接接続を推奨しております。

Q.Wi-Fiが繋がらない・・・。

A1.LANケーブルが接続されていない場合がございます。一見接続されている様に見えても、しっかりと置くまで差し込まれているか力強くご確認ください。

A2.ルーター本体背面のモードスイッチが「WB」になっておりませんか??「AP」モードでご使用ください。

 

・インターネット接続に関するお問合せは当社へご連絡をお願いします。

 

ゴミについて

ゴミ捨て場は建物側面です。

ゴミは収集の当日、朝8までにお出しください。

 

可燃ごみ 

  • 火曜日、金曜日

不燃ごみ 

  • 第1・第3水曜日

資源ごみ 

  • 木曜日

粗大ゴミ 0570-037-530

 

大田区のホームページ

ごみの分け方・出し方(公式冊子)

ごみ出し分別のアプリ(ios)

ごみ出し分別のアプリ(Android)

備品について

    家電製品

    家具類

    寝具類

    キッチン類

    バス・トイレ類

    消耗品・日用品類

    インターネット設備

Q&A

お湯が出ない時

給湯器の電源をご確認の上、ガスメーターが正常に作動しているかご確認をお願いします。

赤いランプが点灯している場合には復旧作業が必要です。

 

ガスの復旧方法

  1. 器具栓を閉じるか、運転スイッチを切り、すべてのガス機器を止めてください。 屋外の機器も忘れずに。
  2. 復帰ボタンのキャップを手で左に回し、キャップを外してください。
  3. 復帰ボタンを奥までしっかり押して、表示ランプが点灯したらゆっくり手を離します。
  4. 約3分間お待ちください。

 

電気が点かない時

ブレーカーをご確認いただき、ブレーカーがおちていないかご確認ください。

 

上記で解決しない場合、シティ・ハウジングトラブルサポートへご連絡ください。

0120-973-029

アンケート

緊急連絡先

室内にて水漏れ等、緊急を要する問題が発生しましたら、弊社コールセンターへご連絡ください。

早急に対処させていただきます。

 

マンスリーコールセンター

◆ 0120-26-7177

営業時間 10:00~18:00(日曜定休日)

※営業時間外は下記サポートサービスへご連絡ください。

(ご連絡の際は、シティ・ハウジングのマンションである事を必ずお伝えください)

 

シティ・ハウジング、トラブルサポートサービス(夜間、日曜)

◆ 0120-973-029

※鍵の紛失や暗証番号忘れは弊社営業時間内のみの対応となり夜間の対応はございませんのでお気をつけください。

室内の注意点

室内について

・エアコンからポンポン音がする場合、ドレンホースから外気が流入することで発生する音で故障ではありませんので、

まずキッチンの換気扇をOFFにしていただき、室内の吸気口を開けてください。

・床に使用直後の熱い鍋やフライパン、アイロン、火のついたタバコ等を直接おかないでください。

焦げ跡がついた場合は別途修繕費がかかります。

 

清掃について

・ご入居中の室内の清掃はお客様自身でお願いします。

 

キッチンについて

・排水口に油や生ごみを流さないでください。

・油等で汚れた場合は速やかにふき取り、排水溝やコンロは定期的にお掃除をお願いします。

・洗剤はサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。

 

浴室について

・髪の毛を排水口に流すと、詰まりの原因なりますのでお止めください。

・カビ発生の防止の為、使用後はよく換気し、お客様自身で定期的お掃除をお願いいたします。

・掃除用の洗剤はサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。

 

トイレについて

・トイレットペーパー以外のものを流すと、排水管の詰まりの原因となりますのでお止めください。

・トイレットペーパーはサービス品となりますので設置品使用後、必要な場合はお客様でご購入ください。

 

電球、蛍光灯について

・ご入居中、電球、蛍光灯が切れた場合は弊社へご連絡ください。日程を調整し交換に伺います。

 

郵便受け(メールボックス)について

・ご入居中の郵便受けはお客様で管理をお願いいたします。退出後の郵便物は弊社では一切の責任を負いかねます。

お客様自身での転送、転居のお手続きをお願いいたします。

 

ペットについて

・ペットの持ち込みは固く禁止しております。発覚した場合は違約金を請求させていただきます。

 

その他

・近隣ご入居者様の迷惑となる行為(騒音、共用部での喫煙、ゴミのポイ捨て)はお止めください。

・ご入居中にマンション管理会社より消防設備点検や排水管清掃をさせていただく場合がございますのでご協力お願いいたします。

Items to be confirmed when moving in(Please confirm)

★Instructions for express delivery cabinet and mailbox★

The keys to the cabinet and mailbox are universal (square electronic key),the key is prepared on the inside of the entrance door of the room.

Please use this electronic key when picking up parcels and letters.

Please note that the cabinet is located on the outside of the automatic door , so please make sure to bring the automatic door key with you when picking up the parcels.

If the key is lost, there will be a compensation fee of 44,000 yen. Please be sure to keep the key carefully.

 

①One paid bicycle parking spaces, require a parking sticker , please contact us before use.

The use of bicycle parking spaces requires prior application and can only be used if there are available spaces.

 

②We are not involved  with NHK and telephone charges, etc.

If you have made a contract for NHK reception fees, telephone lines yourself, please complete the cancellation procedure before your departure date.

 

③Both cigarettes and electronic cigarettes are prohibited in non-smoking rooms.

If cigarette tar adheres to the ceiling or wallpaper due to smoking, or if it smells.

Regardless of the degree, we will restore it to its original state at the customer’s expense. The cost of restoration to the original state includes the wallpaper replacement fee,room cleaning fee, and air conditioner internal cleaning fee.

 

④Please note that additional costs will be incurred if the following matters occur.

1.If the amount of electricity, gas, or water used exceeds the range of common sense.

2.Lost or damaged key.

3.In the event of intentional or negligent damage, damage, or defacement of facilities and fixtures.

 

⑤If the lock does not work, turn off the ventilation fan in the room and open the air intake of the Western-style room.

Also, if the key can not open the door when you return home, pull the door slightly and use the key to open it.

 

⑥If the in-door internet connection terminal is damaged or lost due to customer negligence, a compensation fee of 5,500 yen will be charged.

About the Internet

・Internet (Wi-Fi router) usage

Guests holding network electronic devices please use indoor wireless routers.

The router has been set to a directly usable state.

“SSID(ID)” and “encryption key (password)” are listed on the side of the router.

 

Please do not touch the reset button [RESET], as the network will become unusable.

 

・Please refer to the following solution when the network connection is disconnected.

1, Please follow the photo below, insert both ends of the network cable into the router’s socket [INTERNET (blue)] and the ONU machine’s socket, and confirm that the router and ONU machine are connected to power.

※The LAN1-3 (excluding blue) socket is used to connect electronic devices.

2, It takes about 5 minutes to reach the usable state.

After the indicator lights of 【POWER(red)】 and 【WIRELESS(green)】 light up, they can be used.

Depending on the usage environment, the 【WIRELESS(green)】 may not light up at times.

3, The side of the router body is written with “SSID(ID)” and “encryption key (password)”.

Operate the electronic device, select the correct corresponding SSID, enter the encryption key (password), and connect.

 

・Q&A

Q:  When using computers for telecommuting or web conference, the network will get stuck.

A:  According to the radio condition, Wi-Fi may experience unstable states.

For a stable connection, it is recommended to use a network cable to connect the 【 LANI~3 】 socket of the electronic device and router.(or wall network socket)

 

Q:  Wi-Fi cannot connect.

A1:  Please confirm if the network cable is firmly plugged in. Sometimes the network cable may seem to be plugged in, but it is not actually firmly plugged in. Please firmly plug in both ends of the network cable.

A2:  Is the mode switch on the back of the router in “WB” mode?? Please adjust to “AP” mode for use.

 

・If you have any questions about the network connection, please contact our company.

 

About garbage disposal

The garbage collection area is located on the side of the apartment.

Facing the entrance of  the apartment, the area on the left side with a lawn and black wall is the recycling area.

Although there is a garbage warehouse inside the entrance of the first floor of the apartment,

monthly rental apartment guests are not allowed to use it. Please be careful.

Please put your garbage out by 8am on the day of collection day.

 

Recycling day

Burnable garbage

  • Tuesday and Friday

Non-burnable garbage

  • 1st and 3rd Wednesday

Recyclable garbage

  • Thursday

oversized garbage disposal center

  • Tel 0570-037-530

 

Ota City official website

Brochure on the separation and collection of garbage

Garbage separation application(ios)

Garbage separation application(Android)

 

About furniture and fixture

    Consumer electronics

    Furniture

    Bedding

    Kitchen Supplies

    Bath&Toilet supplies

    Expendables & Daily necessities

    internet equipment

Q&A

When the hot water does not come out

Please confirm whether the water heater is turned on first, and then confirm whether the gas meter is operating normally.

Restart operation is required when the red light is on with gas meter. 

(Gas meter is outside the entrance door, room number is written on the gas meter)

Gas recovery method

  1. Close the gas valve, cut off the switch, and turn off all gas operation related machines. Don’t forget the machines outside the house.
  2. Twist the cover of the reset button to the left by hand and remove the cover.
  3. Press the reset button inward and release it slowly after the indicator light is on.
  4. Wait about 3 minutes.

 

When there is no electricity

Please confirm the switch to see if the electric switch is pulled down.

 

If the above steps do not solve the problem, please contact the Cityhousing Emergency Center.

Tel  0120-973-029

questionnaire

マンスリーマンションご利用のアンケートにご協力お願いいたします。 ←クリック!!

アンケートにご回答いただきましたお客様にもれなくクオカードペイ500円分をお送りいたします。

(1契約につきアンケートは1回とさせていただきます。)

Emergency contact

In case of urgent problems such as indoor water leakage, please contact our customer service center.

We will deal with it for you as soon as possible.

Customer Service Center of Monthly Rent Department

◆ 0120-26-7177

Business Hours 10:00~18:00 (Rest on Sundays)

Please contact the following support service outside business hours.

(When contacting us, please be sure to tell us that it is a City Housing condominium)

City Housing, Trouble Support Service (Night, Sunday)

◆ 0120-973-029

When the room keys and room password is lost, please contact us during our business hours. (Tel 0120-26-7177   10:00~18:00)
Unable to correspond at night.



Indoor notes

About indoor use

・If the air conditioner makes a noise, it is caused by the inflow of outdoor air from the drain pipe. It is not a malfunction. First, turn off the ventilation fan in the kitchen and open the air intake in the room.

・Do not place hot pans, frying pans, irons, lighted cigarettes, etc. directly on the floor immediately after use. If there are scorched marks, an additional repair fee will be charged.

About cleaning

・Please clean the room by yourself during your stay.

About the kitchen

・Do not pour oil or food residues into the drain.

・If oil, etc. gets on it, wipe it off immediately, and clean the drain and stove regularly.

・Detergent is a service item, please purchase it yourself if necessary after use light.

About the bathroom

・Please do not draining hair into the drain, it may cause clogging.

・To prevent the occurrence of mold, please ventilate well after use and ask for regular cleaning by yourself.

・Detergent is a service item, please purchase it yourself if necessary after use light.

About the toilet

・Do not flush items other than toilet paper to avoid clogging the drain.

・Toilet paper is a service item, please purchase it yourself if necessary after use light.

About the light bulbs and fluorescent lights

・Please contact us if the light bulbs or fluorescent lights go out during your stay. We will adjust the schedule and exchange it.

About the mailbox

・Please manage your mailbox well during your stay. About items and emails delivered after check-out, we are not responsible for management.

Please handle the address change procedures yourself.

 

About pets

・Pets are strictly prohibited. If the regulations are violated, we will charge a penalty for breach of contract.

Other

・Please refrain from any behavior that may cause inconvenience to nearby residents (noise, smoking in public areas, littering).

・During your stay, the condominium management company may inspect fire-fighting equipment and clean drains, so please cooperate with us.

入住时须知事项(请务必确认)

★快递寄存柜和信箱的使用说明 ★

寄存柜和信箱的钥匙是通用的(方形的电子钥匙),钥匙准备在房间入口大门的内侧。

取快递和信件的时候请使用电子钥匙。

请注意,寄存柜位于公寓自动门的外侧,所以取快递时请务必携带好自动门钥匙。

钥匙如果丢失的话,会有44,000日元的赔偿费。请务必小心保管好钥匙。

 

①此公寓有付费的自行车停车场,停车时需要贴上我们公司指定的标识贴纸,使用之前请务必先和我们联络。
使用前需要先申请,只要停车场有空位的时候就可以使用。

 

②本公司与NHK、电话费公司没有缔结任何契约。
如果客人自行与NHK、电话公司签署了契约的话,请务必在退宿之前办理解约。
③禁烟房间内禁止纸质烟和电子烟。
如果由吸烟造成天花板和壁纸上附着烟渍和味道,不论程度轻重,恢复原状所需的费用由住客本人负担。
原状回复的费用含有墙纸交换费用、房间清扫费用、空调内部洗净费用。

 

④如有下述情况发生,也会产生额外的费用,请多加注意。
1.水电、煤气的使用量超过一般正常范围的情况。
2.丢失了钥匙或钥匙有破损的情况。
3.由于故意或过失造成的设备破损、毁坏、弄脏的情况。

 

⑤钥匙不能顺利转动时、请关掉室内换气扇、打开洋式房间的换气口。
还有回家时打不开门的情况下,请稍微用力拽着门把手再用钥匙开门。

 

⑥如果因客人疏忽导致客房内网络连接终端损坏或丢失,将收取5,500日元的赔偿费。

关于互联网

・网络利用方法(无线路由器)
持有网络电子设备的客人请使用室内的无线路由器。
路由器已经设置为直接可使用的状态。
「SSID(网络ID)」「暗号化キー(密码)」记载在路由器机身的侧面。
请千万不要触碰重启键按钮【RESET】,网络会无法使用。

・连接断开的时候请参考下记解决方法。
1, 请和下面的照片一样,将网线两端插入路由器的插口【INTERNET(蓝色)】和ONU机器的插口之间、确认连接好路由器和ONU机器的电源。

※【LAN1~3】(蓝色以外的)插口是用来连接电子设备的。

2, 到可利用状态大约需要5分钟左右的时间。
【POWER(红色)】、【WIRELESS(绿色)】的灯亮起后便可以使用。
【WIRELESS(绿色)】根据使用环境等不同,亮灯方式也不同。

3, 路由器本体侧面写着“SSID”和“加密密钥(密码)”。 操作电子设备,选择正确对应的SSID,输入加密密钥(密码)后连接。

・常见问题
Q. 远程办公使用电脑时,网络会议时网络会卡顿… 。
A・Wi-Fi的使用可能会根据电波状况不同有时出现不稳定状态。
为了稳定的连接,建议使用网线将电子设备和路由器的【LANI~3】插口部分或墙面插口直接连接。
Q. Wi-Fi无法连接・・・。
A1.请确认网线是否有插牢固。有的时候网线好像插着但其实并没有插牢固,请用力插紧网线两端。
A2.路由器本体背面的模式开关处是否为「WB」模式?? 请调整为「AP」模式使用。

・关于网络连接情况的疑问可以和本公司进行咨询。

关于垃圾处理

垃圾回收处位于公寓侧面,面向公寓一层入口,左手侧有草坪和黑色墙壁的地方就是回收处。
公寓一层入口内侧虽然有垃圾仓库,但是月租公寓的客人不可以使用,请务必小心。

请在收集日的上午 8:00 之前将要处理的垃圾放到垃圾收集处。

 

垃圾回收日

可燃垃圾

  • 周二、周五

不可燃垃圾

  • 第1、第3个周三

资源回收垃圾

  • 周四

大型垃圾处理中心的联络电话

  • Tel 0570-037-530

 

大田区网络主页

垃圾分类方法的手册

垃圾分类应用程序(ios)

垃圾分类应用程序(安卓)

关于家具设备

    家电

    家具

    卧室用品

    厨房用具

    卫浴用品

    消耗品・日用品

    网络设备

常见问题

遇到不出热水时

请先确认热水器的电源是否打开、再确认煤气表是否正常运作。

煤气表的红色的灯亮着的情况下需要重启操作。

(煤气表在入口门的外侧,房间编号有写在煤气表上)

 

煤气表的恢复方法

  1. 关闭煤气管道、关掉煤气开关、关掉所有和煤气运作相关机器。 屋外的机器也不要遗漏。
  2. 用手向左拧回复按钮上的盖子,取掉盖子。
  3. 向内按紧复归按钮、指示灯亮了以后慢慢松开手。
  4. 等待大约3分钟。

 

没有电的时候

请确认电闸,看电闸是否拉下来了。

 

按照以上操作也没有解决问题的情况下,请联络Cityhousing的紧急联络中心。

0120-973-029

调查问卷

紧急时联系方式

如果发生室内漏水等紧急问题,请联络本公司的客服中心。

我们会尽早对应为您处理。

 

月租公寓客服中心

◆ 0120-26-7177

営業時間 10:00~18:00(周日是休息日)

※营业时间以外请与下记的紧急联络支援中心。

(联络的时候,请说明自己是city housing的住客,报上公寓名字)

紧急联络支援中心(夜晚、周日也可联络)

◆ 0120-973-029

请注意如果房间的钥匙或者密码丢失了,务必在营业时间内和我们联系。(0120-26-7177  営業時間10:00~18:00)
紧急联络中心和夜间是无法对应的。

室内注意事项

关于室内使用
・如果空调里发出砰砰的声响,那是室外空气从排水管逆流入造成的,并非故障。 首先请关掉厨房的换气扇,再打开房间墙壁上的换气口。
・使用过后的热锅、煎锅、熨斗、点燃的香烟等请勿直接放在地板上。 如果有烧焦痕迹,将另行收取维修费用。

 

关于房屋清扫
・入住期间中请客人自行打扫房间。

 

关于厨房
・请勿将油或食物残渣直接倒入下水道。(请把垃圾过滤网套在排水口的垃圾过滤器上)
・如果有油污等,请立即擦拭干净,并定期清洁下水道和炉灶。
・洗涤剂为免费赠品,用光之后如有需要请自行购买。

 

关于浴室
・请不要将头发直接冲入下水道,会造成下水道堵塞。
・为了防止浴室发霉,使用后请多通风换气,自己定期清扫浴室。
・浴室清洁剂为免费赠品,用光之后如有需要请自行购买。

 

关于厕所
请勿将厕纸以外的物品冲入马桶下水道,会造成排水管堵塞。
・卫生纸为免费赠品,用光之后如有需要请自行购买。

 

关于灯泡和荧光灯
・住宿期间灯泡或荧光灯熄灭时,请与我们联系。我们会调整日程给您交换。

 

关于邮箱(信报箱)
・入住期间,请自行管理好邮箱,扔掉不要的传单。退住以后送到的物品,本公司不负责回收。
    请客人自行办好住址变更的手续。

 

关于宠物
・公寓严禁携带宠物。违规时我们将收取罚款。

 

其他
・请避免任何可能给附近居民带来不便的行为(噪音、在公共区域吸烟、乱扔垃圾)。
・在您入住期间,公寓管理公司可能会检查消防设备和清洁排水管,届时请配合我们工作。

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